24 februari 2010

Den dära OS-mössan!

Vilken hit!
Egentligen är det lite småful, men samtidigt ganska fräck. Jag vet redan flera som virkar den ute i stugorna och jag måste erkänna att det drar lite i min kreativa ådra. Jag vill också! Det är bara den lilla detaljen att jag inte kan virka.
Jag kikade in en webbsida som förklarar hur man virkar de olika maskorna. Den jag kände igen var den vanliga luftmaskan. Men vad ska man med en lång "virkmask" till? :-)

Först ska jag i alla fall köpa virknål och garn, så får vi se om jag reder ut det. Men det får bli en annan dag för idag är jag ju hemma med en magsjuk Ellioth. Han spydde senast 03.15 i natt, en kvart efter 1 dl välling.
En timma senare ville han ha välling igen och den fick han faktiskt behålla! Nu till frukost intogs ca 1 dl Proviva, 3 munnar vatten, ett bett på smörgåsen och 4 Cornflakes :-) och än är det kvar i den lilla magen! Rätt pigg är han också -skönt!














Det verkar råda delade meningar ute på bloggarna om det verkligen ska vara fasta maskor (fm) eller stolpar... Vad vet jag!?

Uppdatering 11.50
Nu är det beställt garn och virknål. Fast jag skapar en egen variant med färger. Den blir mörk-& ljusgrå, vit och limefärgad! - Om det blir något alls... haha

2 kommentarer:

mumsfillibaba sa...

Ja, herregud vilken hysteri efter denna mössa! Hörde att en garnbutik sålt slut på sånt garn efter att lokalblaskan haft mönster på den. Du gör rätt i att ta andra färger. Önskar att jag kunde virka. Tror iofs inte att det är så svårt! Kanske kan göra en beställning sen?!;)

Marie sa...

Jo där jag beställde fanns t.ex inget blått, gult eller svart garn kvar. Inte heller virknål i storlek 8.
Snacka om att påverkas av det man läser!
Tack för besöket, trevligt.