26 februari 2010

Ombyte förnöjer...

Har gjort om lite... Får se hur jag trivs med det nya utseendet... (Uppdatering:För er, som inte märker någon skillnad kan jag meddela att jag ändrade tillbaka utseendet igen!)

Börjar bli lite trist att vara hemma, trots att man själv inte är sjuk.
Igår kväll var det Thildes tur att spy... Strax efter att jag hade åkt iväg till träningen kom det. Men hon var superduktig! 2 timmar senare fick hon upp vattnet och Provivan hon hade druckit. Sedan var hon så trött så hon somnade lutandes mot mig. Hon ville sova i sin egen säng och det gjorde hon hela natten... Ja, eller till 04.00 ungerfär då hon kom in till oss och var törstig på vatten!
Gott, att det verkar vara en rätt lindrig variant av magsjuka! Håller fortfarande tummarna för att vi ska klara oss i helgen.

Jag hade fått ett meddelande på mobilen innan. Ett samtal från Friskis & Svettis i Kungsbacka, som undrade om jag hade möjlighet att hoppa in som vikarie i morgonbitti kl 09.45. Jätteskoj att de frågar! Men just imorgon vågar jag inte lova något. Mycket på grund av Patriks jobb och all fortsatt snöröjning och eventuell halkbekämpning. Men också, eftersom jag inte vet om jag är frisk imorgon... :-( (Tänk om man alltid resonerade så... "Jag kanske inte är frisk i morgon")
Så jag fick dessvärre tacka nej. Men jag lämnade det öppet för dem att ringa om det kör ihop sig nån annan helg.
Det hade varit skoj att se deras anläggning och prova mitt pass på Kungsbacka-borna! Även här funkar citatet: "Ombyte förnöjer"

Nu väntar vi snart lunchleverans, eftersom kylskåpet gapar tomt. Det blir en jättelåda Nuggets med tre dipsåser från restaurangen med stort M.
Kanske borde ta en sväng till affären i eftermiddag!?

4 kommentarer:

\majja sa...

Snygg ny design!

Hoppas ni klarar er ifrån sjukan..

~~Anna~~ sa...

Nu är jag lite negativ kanske men den här layouten kändes inte riktigt som du.....?! Som småbarnsförälder har man alltid det där i bakhuvudet "jag kanske inte är frisk imorgon " å speciellt i magsjuketider! Här är det bara Daniel kvar så vi räknar iskallt med att han ligger sjuk i helgen *s*

Marie sa...

Alltid svårt när man byter... men jag har en känsla av att jag snart har magnoliaträd igen, ävenom jag gillar den här med.
Fråga: Vad är JAG? ;-)

Marie sa...

Det tog bara några timmar!