17 februari 2010

Lasagne

Har precis nyss svalt kvällsmaten. Idag blev det lasagne. Det är vansinnigt enkelt och vansinnigt gott. Barnen älskar det också, även om de inte var vakna och fick smaka just ikväll. Men det finns kvar till dem imorgon och även till mig när jag kommer hem mitt i lunchtimman! Perfekt... bara att värma!
Nu slöar jag i soffan och kikar på OS, som hittills har varit rätt lyckat för Sveriges del. Riktigt roligt. Både damer och herrar har just kvalat sig vidare i sprintern. Det vore kul om de kommer till finalen och kan tampas om medaljerna även där.

Idag på jobbet pratade vi lite om dialekter. Det är vansinnigt skoj. Jag som är från Mark kan en hel del roliga ord och uttryck från "Marbo-dialekten".

Här kommer en liten, roligt ordlista:

Beruskader =Full
Bläfta =Vifta
Dûver =Duger
Flång nyer =Helt ny
Förveten =Nyfiken
Lealöser =Utan stadga
Makklit =Bekvämt, enkelt
Rûset =Kyligt
Tyken =Uppstudsig, Näsvis
Sytligt =Otäckt, äckligt
Ögenaböj =Ögonblickligen

Inga kommentarer: