24 februari 2010

Det blir inte alltid rätt...

I morse var älsklingen snäll och svängde förbi med lite frukost till oss här hemma i sjukstugan.
Han ringde innan och frågade om han skulle köpa något speciellt. Det jag för egen del kunde komma på var vanlig fil, utan smak. Ingen naturell yoghurt alltså, eftersom jag inte är någon yoghurtmänniska - filmjölk helt enkelt.

Vi lade på och efter 10 min kom han med en påse innehållande: Mild naturell lättyoghurt... *pust*
Han försökte rädda situationen med att han hade en paket Verum hälsofil i bilen också om jag ville ha den istället... Det ville jag. Den var med blåbär- och svartvinbärssmak... Haha!
Så långt i från det går att komma typ!
Men det var gulligt att ha svängde förbi mitt i snöröjandet med frukost. Han hade dessutom kollat extra i mejerihyllan så att det verkligen skulle bli rätt, men flyttat handen lite långt åt höger när han tagit paketet. ;-)
Vi överlevde dock frukosten ändå!



Visst är kossorna ändå ganska lika...!? Hihi...

1 kommentar:

Evelina sa...

Ja jag tror detär dax att lära barnen prata riktig marbo nu :-) Fast enligt dagis så gör dem redan det :-)
snodde ju förresten listan från din blogg.
Sören har faktiskt gjort samma sak, jag bad om filmjölk för jag skulle ha det när jag bakade, och så kom han med yoghurt...2 gånger dessutom! dessa karlar ;-)