9 februari 2010

Vardag igen...

Nu är det vardag igen, den är klart underskattad när man har blivit van den istället för att vara hemma varje dag.
Det är skönt att veta vad som ska hända... Barnen behövde lite stimulans på dagis också. Det blev lite ledset hos Thilde igår bara när jag lämnade dem. Det var ju ändå två hela veckor sedan de var där.
Idag var det istället lite mer spännande att gå till dagis, efter som de lite större barnen skulle gå på teater. Roligt att de har lite sådana utflykter och att de hittar på saker ekonomin till trots! Det uppskattas.

Vi började fundera på semesterplaneringen på jobbet i eftermiddags. Det kändes inte som en så svår nöt att knäcka tills jag kom på att dagis ju säkert är stängt några veckor... Jag ringde dit för att kolla läget, och mycket riktigt 27-30 är det stängt. 4 hela veckor! Det gjorde det hela betydligt med komplicerat eftersom jag blir lite låst vid huvuddelen av dessa veckor och vi behöver vara en ordinarie på kontoret hela sommaren helst... *pust* Hur ska vi lösa detta så det blir bra för oss båda?
Kan de inte ha det lite flexibelt även på dagis!? Om man bara får in allas tider i god tid, så hinner man ju få ihop personalens eventuella önskemål om semesterveckor också.
Ja ja, detta blev ju nytt för oss nu, eftersom det blir första "dagis-sommaren"... Vi lär oss väl så småning om.

Huvudsaken är att sommaren har ett bra svar på den här vintern med massa härlig sol och många sköna stranddagar!

1 kommentar:

~~Anna~~ sa...

usch jag känner detsamma med semestern!! Man måste ju helt enkelt rätta sig efter dagis.....& i värsta fall får man gå om varandra ett par veckor!! Alltså typ har bara 2 veckor ledigt tillsammans alla 4, men så vill jag inte ha det heller :-/