1 november 2012

40, det nya 30!

Ja, men god morgon! En ny dag. En ganska behaglig sådan. Inte så kallt och inga aktiviteter inplanerade ikväll utan bara lugn och ro, som det verkar än. Man vet ju aldrig.
När jag gick för att hämta dagens första kopp kaffe fastnade jag för en stunds tjöt inne hos cheferna. Den äldste av dem visade sig ha bemärkelsedag idag. Nu har han bara ett år kvar till pension. Det känns nog. Ålder kom då på tal och det påstods att jag väl fyllt 40!? Eeeeh!? Jo… om 9 år svarade jag! Haha…  40 sägs ju vara det nya 30 och det är väl helt ok, så länge inte 30 är det nya 20… Hua!
 
Intressant det där i alla fall. Det är fasen inte lätt att se på folk hur gamla de är, ändå läggs det rätt stor vikt vid just hur gammal/ung man är. Vad är alternativet till att bli ett år äldre varje år? Och spelar det någon roll?
Hur som helst så är de flesta 60-åringar idag inte alls så som jag minns hur 60-åringarna, till och med en del 50-åringar var när jag var liten. Tanter och gubbar redan då ju. Idag är människor i allmänhet ”yngre” längre. Stor skillnad faktiskt… Bra är väl det eftersom tiden går så in i helvete fort.
 

1 kommentar:

\majja sa...

Men aouch.. den svider ju lite...*flinar*