5 november 2012

Telefonförsäljarna...

Nyss.

-          Hej! Simon heter jag och jag ringer från (hörde inte ens namnet) och jag söker er Elansvarig.

-          Hej. Någon direkt elansvarig har vi inte. Vad gäller det?

-          Jo, vi är ett företag som bevakar elavtal och ser till att man inte betalar fel eller för mycket till Elbolagen.

-          Ok. En sådan tjänst har vi redan, så det är inte intressant.

-          Jaha, när gjordes det en elrevision senast då?

-          Det var i våras.

-          Aha, knappt ett år sedan då alltså!? (Snille)

-          Precis!

-          Ok. Skillnaden mellan vårt företag och andra sådana företag är att vi även hittar de felen som andra inte hittar och vi hade en kund förra året, som fick tillbaka 59.000 kr. Vi skickar ut en Eltekniker som på plats kontrollerar fakturorna. Så jag tänkte på onsdag 7 november, kl 11. Passar det?

-          *skratt* Eeeh… Nä, det gör det inte. Vi har som sagt redan ett avtal med ett annat bolag där. Så detta är inte intressant.

 

Herregud… jag har slutat bli förvånad över olika tjänster och typer av försäljningsupplägg som stackars säljare har när de ringer.  Jag som exempel blivit erbjuden värdecheckar på Systembolaget (!) för en marknadsundersökning vi inte ens svarat på… Tackade Nej!

Den här smådryga killen ringer nog inte tillbaka än på ett tag i alla fall. Däremot har jag två riktigt  ihärdiga tjejer från E-on och Vattenfall, som ringer och följer upp VARJE vecka om jag läst igenom deras mailade information och de senaste sex veckorna har jag haft samma svar. – Nej tyvärr – det har inte prioriterats.  Fortfarande lika glada i andra änden önskar de trevlig dag eller helg och meddelar att de återkommer igen om en vecka. Måste medge att jag är lite nyfiken på hur länge de orkar hålla på…

Inga kommentarer: