23 november 2012

Helgen!

Tjoho! Nu är lönen på kontot! Bästa att titta en extra gång på siffrorna, eftersom pengarna snart är ett minne blott… Mycket ska fixas och grejas, dubbelhyra några månader för mig, eftersom jag flyttar innan huset är sålt. Smällar man får ta. Den här helgen kommer också hjälpa till att gräva ett hål i plånboken, eftersom det antagligen blir ett besök på Gekås på söndag. Har skrivit en ganska så lång lista med saker som jag vet att jag behöver köpa. Jag är i och för sig inte jätteorolig över ”hålet” eftersom jag har haft några månader på mig att förbereda mig.

Sedan kommer det säkert bli en ny, minst lika lång lista efter flytten, när jag kommer på saker som jag inte hade en aning om att jag faktiskt behöver. Bättre det än att köpa saker som jag tror att jag behöver, men aldrig kommer använda. Man lär sig allt lite av varje genom livet. Både små och stora saker. Sedan julklappar! Ja jäklar, JULKLAPPAR! Har inte riktigt hunnit dit i tankarna än.

Nog om shopping, som i och för sig kan vara nöjsamt emellanåt. Imorgon förmiddag ska jag göra något som inte har hänt sedan jag flyttade hemifrån typ. Bara umgås med mor (+sambo) & bror... Jag och lillebror blir utbjudna på julbord med övernattning, på Hotell Strandbaden i Falkenberg och ska bara ha det trevligt, lugnt och skönt. Det blir en perfekt uppladdning inför en intensiv vecka, där antagligen allt kommer ställas på sin spets men också förhoppningsvis lika mycket falla på sin plats helt och hållet.

Första julmaten för mig också föresten, om man bortser från mackan jag åt här om kvällen med rödbetssallad, prinskorv och köttbullar… Hmm.

Innan helgen startar blir det maxat fredagsmys med barnen. Klurar lite på vad vi ska hitta på för mat och mys idag. De kanske vill göra chokladbollar?!  Men vad vill jag göra? Vad ska ni göra?

 

1 kommentar:

Karolina Andersson sa...

Hej, vad duktig du är på att skriva. Hoppas att du får en trevlig helg! // Karolina