23 november 2012

Vågade inte säga något...

Hemska tanke, men jag vet samtidigt att jag undvek en av dagens värstingfighter och att det ändå ordnar dig. När jag parkerade bilen utanför skolan flashar det förbi en bildsekvens framför ögonen… Det är när jag 15 minuter tidigare hämtar ett grönt äpple ut skålen på köksbordet, lägger det på hallbordet och sedan åker hemifrån utan det. Nu ligger det ensamt där och Thilde har inte med sig någon frukt idag. Hade jag nämnt detta hade det blivit fullständig panik. Nu lyckligt ovetande ända fram till fruktstunden kommer hon ha en lättare, roligare morgon, precis som jag. Dessutom blir hon nog inte utan. Skolan har frukt.

I eftermiddag är det utvecklingssamtal för lilla stumpan, som nog håller på att utvecklas alltid… Jösses! Hoppas det går fint.

Inga kommentarer: