19 november 2012

Återfall!?

Tänk vad mycket förväntningar man har inför helgen när man åker hem från jobbet på fredagseftermiddagen. Två hela, härliga, lediga dagar framför sig. Hur gott som helst. Jag kan meddela för dem som inte redan vet, att det faktiskt är måndag idag igen, redan!

Vad hände? Helgen bara flög förbi. Hann jag något då? Jo då, rätt mycket faktiskt. Först regelrätt fredagsmys följt av en lugn, skön förmiddag hos finaste i Borås. Hem till finaste barnen sedan, fixade lite lunch och lagom efter det dök min mor och sambo upp och fikade med oss. De hade med sig flyttlådor till mig. Jag behöver verkligen dra igång med packandet nu. Den här veckan får allt gå i det tecknet, eftersom kommande helg är fulltecknad och sedan är det bara en vecka kvar! Herrejösses… Kläder, sängkläder, handdukar står först på packlistan.

Igår var det städ och röj hemma… jag höll mig undan det mesta, eftersom det inte var jag som bjudit till kalas, och för att jag inte heller skulle vara med. Jag lämnade först Ellioth på ett barnkalas på förmiddagen och sedan blev det ett återfall, eller kanske mer ett återbesök i Borås för lite musik och textskriveri mitt i söndagsmyset. I fem timmar var jag där, det kändes som 30 minuter! Har man trevligt då?

Återfall kanske är en bättre benämning ändå… för det handlar helt klart om ett slags beroende!

Inga kommentarer: