2 november 2012

Morgonduschen...

God morgon!?
Jag är ingen morgonmänniska, har aldrig varit. Inte så att jag är tjurig och grinig. Det har jag heller aldrig varit. Det är bara det att det är så förbaskat gott i sängen just på morgonen att steget att verkligen resa sig och kliva upp känns otroligt tugnt. Så fort jag sedan är uppe är jag vaken och igång. Inga problem. Det är en tröskel som jag bara måste över först.
 
Väl uppe, så traskar jag ner till duschen för att piggna till. Där är vattnet så fantastiskt varmt och skönt att jag fullständigt fastnar. Tiden stannar på något vis. Sååå gott. Samma tröskel dyker upp, men nu måste jag över den för att aktivt vrida av duschen. Skitsvårt när något är så underbart.
 
Ni som såg  ”Fråga Olle” igår och hörde Regina Lunds uttryck om att hamna "in The Zone”, bara vara och njuta i situationen och släppa allt annat runtomkring, kanske förstår.  Nu pratade de inte morgondusch i programet, ganska långt ifrån men den känslan känns igen även där.
 
 

Inga kommentarer: