7 augusti 2009

Dagis...

Idag var det toppen på dagis! De kommer att trivs kanon. Det kändes verkligen idag.
Det var en liten episod då Ellioth strosade omkring ute på gården och gick gram till en gunga och pekade att han ville gunga. Så "våran" inskolningsfröken" Sara lyfte upp honom och tog fart... Vad hon inte visste är att gunga INTE är Ellioths favorit! Han hissnar och tycker att det är otäckt. Så då blev han ledsen och ropade efter mig. Jag kom då och tröstade honom. Men när Sara frågade om han skulle följa med och titta när Thilde gungade istället, så ville han över till Saras famn istället. Så det kändes skönt! Hon verkar vara jättegullig och enkel.
Det andra barnet som skolas in, eller tredje blir det då de andra är mina. Det är en gammal vän från Marks Lucia 1998, vars son Elias ska gå på samma avdelning. Han är Biltokig!!! Lite kul att se. Allt är verkligen Brum brum och så fort det finns en bil, eller ett annat fordon så verkar han styras dit per automatik. Tyvärr är det inte min vän som skolar in, utan hennes man. Men vi kommer ju ses framöver hur som helst. Det ska bli skoj!

När vi kom hem var det middag och sova middag för Ellioth. jag och Thilde tog ett dopp i poolen efter maten istället. Så gott! Sedan solade jag lite medan Thilde plaskade runt och njöt.
Vi har hunnit med Borås idag med. Vi prickade in fikastunden på mitt jobb och sedan köpte jag färdigt födelsedagspresent till bror som fyller år på söndag!

Fick en trevlig överaskning för en stund sedan också. Patrik & Co började hemresan för en knapp timma sedan och beräknas vara hemma lagom till frukosten imorgon bitti. Typ samtidigt som snickarna kommer och ska starta med tak-kupan! Vilken timing...
Dessutom, om jag har en riktigt snäll sambo (det har jag!), så kanske jag om jag har tur kan få åka på Madonnakoncerten imorgon. En bekant till mig, har en biljett över. Om den fortfarande finns kvar imorgon vill säga. Det är ju inte alls säkert. Vi får se... Jag är inget jätte Madonna-fan på något vis, men koncerter är ju alltid speciellt och det är nog en häftig show.

Inga kommentarer: