16 augusti 2009

Kusinträff...

...utan en enda kusin till mig. Men det var Patriks syskon och kusiner med barn + föräldrarna. Vi var närmare 30 personer!
Riktigt trevligt var det. Vi har haft som tradition de senaste 6-7 åren att ses på midsommardagen, då alla brukar finnas i Varbergstrakten. Men i år blev det ingen sådan träff pga vädret.
Igår hade vi istället väldigt tur med vädret! Inte en droppe regn från att vi anlände till stugan i Gamla Köpstad. Solen ville till och med titta genom molnen en liten stund. Vi satt ute i ett partytält och smaskade och åt och barnen satt på den inglasade altanen och hade mysigt... Det var helt perfekt!
De är många 3:e kusiner nu, så Thilde hade hela tiden något att hitta på. Det var; Livia 12, Felicia 8, Melina 7, Evin 6, Smilla 5, Irmelie 4, Thilde 3, Ellioth 1,5 & Manfred 9 månader. Simon 16 och Lucas 6 saknades...
Vi var hemma kl.00. Barnen stensov och märkte inte ens att det byttes kläder eller att de åt lite välling.
Ellioth sov till nästan 07.30, efter att ha ropat efter nappen både 04.30 och 05.15... Jag och Thilde fick en go sovmorgon till 09.45.
Idag vet jag inte riktigt vad som händer. Jag tror att jag ska ta med Ellioth till Visko. Han är i stort behov av nya skor. Helt plötsligt från en dag till en annan så är hans skor nästan för små! Vad hände?

1 kommentar:

~~Anna~~ sa...

Det som hände var att fötterna växte :-D