1 augusti 2009

Vilken jääävla dag...

Shit vad många fighter det har blivit idag, nästan uteslutande om små skitsaker, som blir uppförstorat till stora världsproblem i Thildes huvud... Detta blandat med avundsjuka och slagsmål om min uppmärksamhet blir en fantastiskt dålig ekvation! Nu kan jag säga att mitt tålamod snart är slut för dagen.
Om jag dessutom nämner att jag tog med mig båda barnen till Ikea nu på eftermiddagen, så fattar ni...
Alla i hela varuhuset (inklusive herr Kleerup) måste ha hört båda mina vildingar när vi stod i kassakön (givetvis den mest långsamma) och väntade på att få betala. Den ena skrek högre än den andre och ville inte längre sitta i kundvagnen.
Sedan har Thilde otroligt svårt att förstå att hon måste hålla sig nära mig, trots massa bilar och en stor parkering. Hon kan likaväl få för sig att sticka iväg skrattandes och lyckligt ovetande om vad som kan hända... Det retar mig till vansinne att hon inte förstår att jag verkligen blir arg och rädd på riktigt när hon gör så. Hon bara skrattar vidare... *pust* När treårstrotsen har lämnat dottern är det väl precis lagom att bli sonens tur... Härligt, härligt!

Jag har ialla fall möblerat om i vårt sovrum idag och det blev en rejäl byrå + en hylla från Ikea, som jag tänkte försöka montera imorgon. Ikväll har jag haft fullt sjå med att bara få upp de tunga kartongerna på andra våning. Men skam den som ger sig... Jag har i alla fall gjort tillräckligt idag. Barnen är badade och Ellioth sover. "Bara" Thilde kvar - Bäst att ladda för kvällens förhoppningsvis sista strid!

2 kommentarer:

~~Anna~~ sa...

Usch för sådana dagar! Ändå åkte du till Ikea hihi. Kul med nya möbler iaf!

Evelina sa...

jag blir svettig bara av att läsa om din dag. jag VET hur det kan vara när barnen bestämmer sig för att pröva mitt tålamod! tur att du överlevde dagen ;-) kram