23 augusti 2009

Härlig helg

Den här helgen har varit skön. Gott väder och nästan fullt upp! Fast med roliga saker. Patrik har i och för sig kämpat framåt med tak-kupan och kommit en bra bit. Det blir fint!
I fredags kväll efter mitt träningspass åt jag massa goda räkor och njöt av lugnet. Patrik var ju och fiskade kräftor. Han hade kommit hem runt kl 2. Jag sov stenhårt och märkte ingenting!
Det hade blivit ett rätt bra gäng med kräftor! Dryga 300 stycken, som vi delade med grannen. Smaskigt. Så dessa tog en stund att koka! Vi ska provsmaka nu om en stund!

Thilde har sovit hos morfar och Helen i husbilen i natt tillsammans med Helens barnbarn Lovis, som är jämngammal. De hade haft det kanonbra och skoj. Cyklat runt på campingen som hejsan och gjort en utflykt i skogen, ätit glass osv... Tyvärr hade hon vaknat med världens förkylning imorse, så det blir till att VAB:a i morgon, min första dag tillbaka på heltid!
Igår, efter lämning av Thilde vid husbilen, drog resten av familjen ner till ett soligt Varberg för att fira svärfar. En jätteskön eftermiddag blev det.
Vi fick smaka på surströmming... Vääääldigt (vill inte skriva äckligt, men jag måste...) Äckligt!
En sådan frän, märklig smak har jag aldrig tidigare varit med om och jag insåg ganska snabbt att det måste varit fattigt här förr i tiden, eftersom man valde att smaka på det... Det måste näst intill ha varit på liv och död. Det var ju roligt att smaka, men det är inget jag kommet göra om!

Jag är nu ganska nyligen hemkommen från mitt första övningspass på Friskis. Fyra tappra deltagare, varav en var min Friskis-fadder dök upp och testade med mig!
Det var roligt och det kändes bra... Några små missar blev det väl och visst finns det massor att förbättra! Men det är ju också meningen :-)
Imorgon ska jag finslipa lite igen och tänka lite mer på instruktionerna...
Jag har bestämt en preliminärtid för diplomering på torsdag. Den tiden kommer jag ta! Det känns gott att få det gjort!

Nu kräftdags!

2 kommentarer:

~~Anna~~ sa...

Ooops, vabba första dan hehe...skulle inte förvåna mig om det blir så här med! Synd att jag missade passet!

Nina sa...

Tack för ett bra pass, jag tyckte du gjorde en strålande insats!! :-) Det kommer gå fin-fint på diplomeringen!!!
Förbättra sig som instruktör kan man alltid göra, man blir liksom aldrig färdig med det, fast å andra sidan är det en del av drivkraften! :-)