6 augusti 2009

Sista träffen...

...med mammagruppen idag innan 3 av 4 börjar jobba igen. Kändes nästan lite konstigt med tanke på att vi har setts i princip en gång i veckan under drygt tre års tid nu.
Men vi bestämde redan nu en träff en söndagförmiddag, så att det inte rinner ut i sanden. För vi trivs ihop och har väldigt trevligt när vi ses. Så det är ju synd att sluta.
Vår förhoppning, eller jag tycker ialla fall att det vore skoj om vi vuxna + männen kunde ses barnfria nån kväll, äta och drick gott och ha det allmänt behagligt. Men det är lättare sagt än gjort att få till. Alla har ju sitt hela tiden och man kommer vilja hinna med så mycket på helgerna sedan när man jobbar heltid. Så vi får helt enkelt se. Visioner måste man ju ha!
Det blev en perfekt avslutning ialla fall, även om Anna med sina buskillar saknades. (De njöt på sitt håll i stugan idag) Kanonväder hela dagen, så vi var där mellan 10.30 och nästan 17. Det kallar jag heldag och en värdig "avslutning". Rätt lugna barn idag med. De älskar att vara ute och springa omkring.
Vid 18-tiden kikade mormor (min mamma) förbi till barnens förtjusning. Hon läste en saga och sedan pärlade hon och Thilde när Ellioth hade lagt sig. Han var sååå trött idag. Han vaknade 05.30 i vanlig ordning. Middagssovningen blev 30 minuter i bilen mellan 10.30 och 11.00! Så att han ens orkade sista timman är en gåta.
Thilde var bra trött hon med ikväll. Busat hela dagen i värmen, först på dagis och sedan hos Alvin. När vi kom hem han hon med ett vredesutbrott också, när jag drog fram dammsugaren. Jag fick absolut inte dammsuga!!! Det kramade nog ur de sista krafterna.

Idag när vi åt frukost kom en söt liten undran från Thilde:
- Mamma!?
- Ja!?
- Jag undrar när pappa har fiskat färdigt?

Lilla stumpan, så söt!
Vi saknar allihop pappa nu. Men nu är det bara två dagar kvar, sedan kommer älsklingen hem!

1 kommentar:

~~Anna~~ sa...

Haha vad svarade du? Pappa har aldrig fiskat färdigt hihi. Det kommer bli svårt att hitta en helg, men jag håller med om att det hade varit trevligt. Vissa jobbar ju tyvärr varannan helg och gör inte det hela bättre!