4 augusti 2009

Fransk manikyr

Igår, efter en förmiddag inonhus, åkte vi till Borås för lite småshopping. Jag hittade lite smått och gott. På vägen hem stannade vi för lite kvällsmat hos mamma i Fritsla.
Det blev lite senare nattning än vanligt och Thilde skulle givetvis trotsa igen. Men till slut gav hon sig och jag fick lite lugn och ro!
Jag tog till att försöka måla naglarna med fransk manikyr, som jag inhandlade på Eko. Det var lite bök kan man säga, väldigt många moment innan man blev klar och ändå har jag bara gjort ena handen! Är det därför man ska gå på salong och göra sånt tro? Det vore ju skoj att testa någon gång.
Resultatet blev i alla fall ganska ok. Fast när man tittar lite närmare, så borde jag målat vitt lite längre ner... Shit happends!
I kväll efter pappas kalas, får det bli andra handen. Först klistra på en "tip guide", sedan måla vitt, torka, måla lack över hela nageln, torka och tillslut en "top coat" och torka igen! *pust*
Stora bekymmer en vanlig måndagkväll!

3 kommentarer:

~~Anna~~ sa...

Fint det blev! Jag har köpt lösnaglar....tog 5 sekunder att sätta på :-)

Marie sa...

haha.... ja, med facit i hand hade det varit smidigare... Högerhanden blev inte riktigt lika bra... Synd att man inte är lika bra på att använda båda händerna!

Nina sa...

Det ser ju jättebra ut! Jag använder aldrig "tip-guide" utan målar på frihand, tar ju sån himla tid annars. Sedan sitter det bara någon dag så får man göra om det igen... Bra träning blir det i och för sig.. hehe...