21 augusti 2009

Upp som en sol...

...och ner som en pannkaka!
Så kändes det på jobbet idag. Innan i veckan fick jag reda på att skrivaren inne i vårt rum hade gått sönder under min semester och att det varken skulle kostas på att laga, eller köpas in någon ny. Så mycket som vi skriver ut, så tyckte vi att det var ett väldigt märkligt beslut. Redan i onsdags eftermiddag när vi skrev ut massa påminnelser på skrivaren vi istället blivit ombedda att använda och när detta tog 45 min, så blev det lite annat ljud i skällan!
Idag efter frukost körs den in... Efter en liten lätt ommöblering så fick den gott om plats! En sprillans ny, stor skrivare, MED kopiator!!! Det kunde inte bli bättre. Så otroligt mycket det underlättar att slippa gå iväg varje gång man behöver dra en kopia! Så tack för det :-)
Det var verkligen fredagskänsla på jobbet idag... Lagom flamsigt och trevligt.
Men sedan när jag skulle hem, så dubbelkollade jag med min chef om det fortfarande var ok för mig att börja 08.30 om dagarna och då ta 30 min lunch, som vi pratade om innan sommaren. Svaret blev tvärnej! Det är VD:n som inte vill ge med sig. Ingen flex inte! Lagom bakåtsträvande om jag får säga vad jag tycker!? Skittrist!!!
Fan - nu måste jag ju ändra barnens dagistider. Stackarna. Det blir långa dagar för dem nu!
Fast idag hade de varit jätteglada och duktiga på dagis hela dagen. Det gör det lättare, när man ser att de trivs så bra.
Dessutom var Sara, deras fröken tillbaka igen. Det var extra toppen!
Nu ska jag snart natta barnen och sedan ska jag dra igenom mitt skivstångpass igen här på vardagsrumsgolvet. Jag passar på när jag är själv hemma. Patrik och grannen åkte nämligen precis iväg för att fiska kräftor. Jag hoppas på Storfångst!!!

2 kommentarer:

~~Anna~~ sa...

Nej fy vad trist! Urlöjligt, vad spelar det för roll om du ändå gör dina timmar? Värre vore la det om var busschaufför eller nått :-D Klen tröst men våra stackars barn går 6:30-16:15....lååååånga dagar som vi tyvärr inte kan göra något åt!

Marie sa...

Ja, skitlöjligt! Jag håller med...
Men som du säger, vad gör man! Det är ju tur att dagis finns helt klart och att deh ar de kanonbra där!