5 augusti 2009

Lovely!

Såhär mysig kan man vara, trots att man vaknar och vill upp 05.40!

Idag har vi haft en härlig dag. Det började med frukost och sedan iväg till FÖRSKOLAN (inte Dagis...) Där var vi i en timma och det funkade bra. Vi fick träffa alla "fröknar" och de verkade mysiga alla tre. En av dem var gravid, så henne kommer de bara träffa under hösten.
Thilde och vår granntjej, som är på samma avdelning satte direkt igång att måla och kladda i målarrummet och Ellioth hittade en låda med djur och sedan en köksvrå.
Imorgon är det också bara en timma. Thilde vill tillbaka och det är ju bra. Hoppas att det fortsätter så!
När vi kom hem gjorde jag lunch, det kändes som vi kastade i oss maten för att kunna komma ner till Varberg så fort som möjligt. Det har ju varit sol idag!!!
Helt fantastiskt! Perfekt temperatur. Vi mellanlandande på stranden så att barnen fick bada lite innan vi hälsade på hos svärmor och svärfar vid deras härliga tomt på Apelvikens kulle. Vi fick supergod grillad fisk och glass. Barnen sprang omkring och plockade ärtor i trädgårdslandet och körsbär från träden. En och annan halvmogen tomat knycktes också... men de hade det också härligt ute i solen! Jag själv hade kunnat sitta där i solen i resten av mitt liv kändes det som. Sååå gott var det!
Men det blev till att åka hem och bada av all färg från förskolan, körsbärsfläckar på magen och strandsand... Ellioth sover och jag har börjar förbereda Thilde på att sängen väntar också, men hon "ska bara" titta på ett Alfons-avsnitt till...

Jag ska ladda upp en liten filsnutt från stranden, bara jag får över det från telefonen! Återkommer senare...

1 kommentar:

~~Anna~~ sa...

*harkel* Pedagoger menade du väl? hehe