9 augusti 2009

Snickare, Älsklingen & Madonna

Det händer mycket den här helgen...
Igår morse gick jag och Ellioth upp i vanlig tid, så vi hade några timmar i soffan innan Thilde vaknade. Vi dukade fram frukosten vid 07.30. Strax där efter rullade två byggbilar fram till huset. Jag var ute och hälsade på killarna och jag hann knappt gå in igen innan Patrik kom hem! Det var skönt att se honom igen och att resan hade gått bra även hem. Det är ju ändå mååånga mil att köra mitt i natten. Så, så mycket sömn hade det inte blivit för honom. Han var väldigt trött!
Men ändå lät han mig åka iväg för att se Madonna! *tack*
Det var kul att se henne, även om man inte ser jättemycket när man står nere på planen! Det var en påkostad show och hon är helt otrolig. Vilken fysik och kondition hon har! Fantastiskt! Annars var jag tyvärr inte jätteimponerad. Kanske hade jag lite för stora förväntningar. Men visst var det ju bra...
Det bästa numret, som jag hann se var en akustisk version av "You must love me" Hon spelade fel ackord i låten, vilket gjorde att hon sjöng: "You must love me... even if I play the wrong chord..." ;-) Men den gjorde hon fantastiskt bra och avskalat.
Hann se ja...
Jo, hon kom igång att spela så himla sent, 21.50 så jag hann inte se de sista två låtarna för jag var tvungen att springa till garaget, som skulle låsas kl 00.00. Det hade inte varit en så bra avslutning på kvällen med en inlåst bil i Göteborg.
Sängen var god när jag kom hem. Det blev nästan 4 timmars (!) sömn innan Ellioth ville upp.
Patrik fick lite sovmorgon till snickarna åter dök upp idag kl 08.00. Det blir fint på taket och vår skorsten var jättefin under plåten, som togs loss!
Det är tänkt att bli färdigt idag. Sedan är det bara resten kvar, men det är lite roligt att planera för. Det ska bli skönt när Ellioths rum är klart, så att vi kan flytta upp alla deras leksaker.

Om några timmar är det kalas igen. Den här gången för min lillebror, som fyller 24 - Grattis!

Inga kommentarer: